Prodáváte zboží pro mladou generaci? Musíte ji dokázat oslovit. Letákovou kampaní nikoho neohromíte a dosah bude mít žalostný. V digitální době je třeba se vrhnout do digitální propagace a kde jinde, než na sociálních sítích? Jen na Instagramu lidé tráví denně až 25 minut, to je spousta času na to, abyste je zaujali dobře mířenou kampaní. Je samozřejmě rozdíl, zda chcete služby či produkty propagovat na TikToku, Instagramu či Facebooku. Liší se zde uživatelská základna i zájmy publika. Chcete-li tedy zaujmout určitý segment, měli byste tomu kampaň přizpůsobit.

Jak na to
Pro začátek je dobré určit si modelovou personu podle checklistu. Nadefinujte si cílovou skupinu podle věku, zájmů, bydliště apod. Na ni potom budete kampaně cílit. Existuje celá řada marketingových strategií včetně známé See-Think-Do-Care, které se budeme věnovat později. Pečlivě zvažte formu propagace. Na TikToku nejlépe fungují krátká zábavná videa. Na Instagramu si můžete dovolit i zajímavé fotografie, videa samozřejmě táhnou také zejména od té doby, co na Instagramu a Facebooku fungují Reels.
Nezatracujte Facebook
I když nejmladší generace jede spíš na TikToku a Instagramu, stále je Facebook nejpoužívanější sociální sítí, kterou aktivně využívají nejvíce lidé ve věku 45-60 let. Na Facebooku máte možnost nejen propagovat svoji stránku, ale také reklamu rozšířit o zprávy na Messengeru. Kvalitním provedením a texty oslovíte i lidi, kteří Facebook jako takový nepoužívají.
Na Instagramu jako doma
S Facebookem je svázaný Instagram. Tato sociální síť vznikla především pro sdílení fotografií a videí z každodenního života. Uživatelé zde mohou lajkovat, komentovat a chatovat. Vzdělávejte a bavte své publikum, přidávejte kvalitní a zajímavý obsah a vašisledující se vám odvděčí svou pozorností. Instagram nabízí řadu nástrojů, které vám pomohou vytvářet a postovat příspěvky (VSCO, Snapseed, Preview, Plann a další), ale také sledovat jejich dosah a efekt.
Pro mladé jedině TikTok
Zaujmout mladé uživatele můžete nejlépe na TikToku. Sociální síť z dílny čínské firmy ByteDance jen u nás používá více než milion uživatelů ve věku 13-24 let. Jsou zde především pro zábavu, takže musíte být kreativní. Natáčejte trendy videa, staňte se známými a vaše popularita poroste spolu s vytvořenou komunitou. Pokud se zaměříte na přirozené získání sledujících, budete mít jistotu, že jsou to lidé, které vaše značka opravdu zajímá a budou vaše produkty nakupovat. Skvělé pro propagaci produktů je oslovení dalších tvůrců na TikToku, se kterými můžete spolupracovat. Větší množství sledujících můžete získat také placenou reklamou, tu přesně zacílíte podle různých
kritérií. A víte, co je na TikToku nejlepší? Reklama vás vyjde mnohem levněji než na Facebooku nebo Instagramu.
Tak na co ještě čekáte? Šup na sociální sítě! Potřebujete pomoct s propagací? Jsme tu pro vás.
